Weekday - "back to basics"
Kjent som det hippe og kule H&M-merket, så Weekday dagens lys i 2002 og har siden den gang tiltrukket kunder og besøkende i like stor grad som den verdenskjente storebroren. Weekday er et svensk gatemote-merke inspirert og påvirket av ungdomskultur, og opererer på 97 markeder med butikker i 16 land. Det som til slutt endte opp med å bli Weekday startet allerede i 2000, da fire venner åpnet en butikk i Stockholm kalt Weekend. Butikken som opprinnelig skulle holde åpent på lørdager og søndager, holdt raskt åpent syv dager i uken grunnet den raskt økende populariteten. Denne endringen skapte behov for en navneendring. Weekdays nettbutikk åpnet først i 2019 i Norge, og tilbyr en unik opplevelse, basert på et stort sortiment for både kvinner og menn.
Weekday-stilen
Hos Weekday finner du flotte basics. Tenk rette linjer, kombinert med et minimalistisk design og farger. Målet er at du enkelt skal kunne finne og kombinere dine antrekk selv. Designet er preget av de nyeste kreasjonene innen mote, kombinert med en personlig og kreativ vri. Weekday tilbyr deg en unik mix av plagg til begge kjønn. Slik vil du være moteriktig, samtidig som du har på deg noe originalt og noe du satte sammen selv. Uansett type plagg - det skal være hipt, trendy og gjerne ultrahipt. Kjent for en gjennomført stil med et stort utvalg av jeans, er Weekday både tidsriktig, klassisk og trendy.
Weekday sitt samfunnsansvar
Weekday tar samfunnsansvar og engasjerer seg veldig når det kommer til bærekraftige løsninger. Merket har lenge hatt sin egen produksjonslinje med økologiske jeans med fantastisk passform. Disse kan du shoppe hos ABOUT YOU med god samvittighet. I 2020 oppnådde Weekday sitt mål om å kun bruke resirkulert eller bæredyktig bomull i ett år. Jeans, jakker, oversized gensere eller kjoler – alle plagg består av gode materialer som gjør ethvert produkt slitesterkt og behagelig. I Norge finner du Weekday i Oslo, Bergen, Trondheim og Fredrikstad i tillegg til at ABOUT YOU leverer varene helt hjem til din postkasse.